Majitelia firiem radi porovnávajú výkonnosť svojej firmy s inými na základe tržieb, čo ich neraz upokojí. Tržby sú však veľmi zavádzajúcim ukazovateľom. Rovnaký zisk dokážu generovať firmy s výrazne rôznou výškou tržieb. Existujú však dva ukazovatele, ktoré vám pomôžu porovnať sa nielen v odvetví, ale predovšetkým sledovať vývoj svojej firmy v čase a na ich základe robiť kvalifikované rozhodnutia.
Keď sa majiteľov firiem pýtame, ako by definovali svojho Á-čkového zamestnanca, vymenujú zväčša odborné kvalifikačné predpoklady a pár osobnostných čŕt ako spoľahlivosť, zodpovednosť, samostatnosť, ... . Výkonnosť ľudí posúdiť vedia, ale ich súlad s firemnými hodnotami nie, lebo firemné hodnoty vlastne ani definované nemajú, aj keď ich nejako vnútorne pocitovo vnímajú. Ich zamestnanci ich však nepoznajú a každý sa riadi tými svojimi.
V tomto príspevku vám priblížime pohľad uznávaného hoteliéra Horsta Schulza - spoluzakladateľa hotelovej siete Ritz-Carlton - na to, ako má vyzerať skvelá firma/organizácia. Takou je podľa neho firma/organizácia zameraná na zákazníka, ktorá má zároveň skvelý leadership.
Exponenciálne technológie nás ovplyvňujú viac, ako si chceme pripustiť. Už dnes určite ovplyvňujú priamo, či nepriamo vaše podnikanie. Pozrime sa na ich 6 dimenzií - digitalizácia, prvotný klam, disrupcia/prelom, demonetizácia, dematerializácia a demokratizácia.
Investujte do najcennejšieho majetku vašej firmy – do vzdelávania SEBA a svojich ľudí. Ak sa nebude vedomostne, znalostne, rozhľadom posúvať majiteľ, neposunie ani svoju firmu a ani svojich ľudí k rastu.
Jeden toxický človek dokáže vo firme narobiť naozaj „veľkú galibu“. Aj zo skvelých tímov a angažovaných ľudí sa postupom času stanú ľudia, ktorým prestane záležať, viacerí najlepší odídu sami a budú posilňovať vašu konkurenciu, iní začnú mať zdravotné problémy.
Rozvoj firmy závisí na mnohých faktorov. Za ten najdôležitejší a najkľúčovejší považujem ľudí. To akých ľudí firma má a ako sa k ním správa, aké možnosti pre rozvoj a zapojenie dostávajú určuje osud firmy.
Rozvoj firiem závisí od manažérov a lídrov, ktorí spoločnosť vedú, riadia, rozvíjajú. Stretávam sa v praxi s manažérmi/šéfmi/vedením, ktoré má vo svojom osobnostnom profile akési podvedomé nastavanie vedúce k blokovaniu rozvoja firmy.
Minule som sa stretla so známou, ktorá zmenila prácu. Našla si lepšie miesto, aj keď nie finančne, ale čo do firemnej kultúry určite. Keď sa mala vyjadriť k možnej spolupráci s firmou, v ktorej pred tým pracovala povedala svoju osobnú skúsenosť zamestnanca a názor na spoluprácu.
V korporátoch existujú zväčša dve línie rastu ľudí. Jedna je pre ľudí, ktorí sú dobrí vo svojej špecializácii a postupujú po línii odbornosti. Druhou líniou sú manažéri, ktorým sú časom zverované väčšie a väčšie tímy, geografické oblasti a pod.