Ako definujete Á-čkových hráčov vo vašej firme?? Ako B-čkových, C-čkových?

To, že má niekto skvelý životopis, ešte neznamená, že bude vašim A-čkovým hráčom. Je dôležité, či bude vaše firemné prostredie, vzťahy, ktoré v ňom fungujú a firemné zvyklosti pre neho motivujúce, inšpirujúce alebo naopak.

„Organizáciu môžete posúdiť podľa množstva klamstiev, ktoré musíte hovoriť, aby ste zapadli.“  - Parker Palmer

Ako definujú Á-čkového zamestnanca majitelia firiem? 

Keď sa majiteľov firiem pýtame, ako by definovali svojho Á-čkového zamestnanca, vymenujú zväčša odborné kvalifikačné predpoklady a pár osobnostných čŕt ako spoľahlivosť, zodpovednosť, samostatnosť, ... . Keď ich však požiadame, aby uviedli percentá do každej kategórie na obrázku uvedeného rozdelenia a spýtame sa na percentá pre jednotlivé kategórie, zrazu zisťujú, že výkonnosť ľudí posúdiť vedia, ale ich súlad s firemnými hodnotami nie, lebo firemné hodnoty vlastne ani definované nemajú, aj keď ich nejako vnútorne pocitovo vnímajú. Ich zamestnanci ich však nepoznajú a každý sa riadi tými svojimi. A verte, veľmi sa líšia.

Definicia A-ckovych, B-ckovych a C-ckovych zamestnancov
Organizáciu môžete posúdiť podľa množstva klamstiev, ktoré musíte hovoriť, aby ste zapadli.

Koľko klamstiev musia hovoriť vaši zamestnanci, aby zapadli? Ak nula, je to skvelé. Avšak ak nevyjadrovať svoj názor a neargumentovať je dobrou praxou, ak súhlasiť s nadriadeným, či majiteľom je povinnosť, potom neočakávajte dlhodobý rast firmy alebo to začnite meniť okamžite.

Pohľad majiteľa do vnútra firmy býva skreslený a ovplyvnený mnohými predsudkami a tým ako chce svoju firmu vidieť. Preto jeho pohľad nám nikdy nestačí a konfrontujeme si ho pri rozhovoroch a prieskumoch angažovanosti so zamestnancami firmy. Až tento pohľad nám vytvorí komplexný pohľad na firmu. Majitelia si často myslia, že zamestnanci majú v ich firme tie najlepšie a najoptimálnejšie podmienky. Pohľad zamestnancov je však zväčša iný a majiteľovi ani nadriadenému ho neprezentujú, lebo si vybudovali svoje vnútorné objektívne, či subjektívne bariéry. S nami sa o neho väčšinovo radi delia, pretože my následne tlmočíme majiteľom firiem ich skupinový názor, nie názor jednotlivcov.

Firemná kultúra a firemné hodnoty sú dôležité, aj keď v slovenských firmách stále opomínané.

Zrazu majitelia objavujú aj k tzv. AHA moment a lepšie chápu, prečo ich zamestnanec, ktorý sa pri pohovore javil ako Á-čkový hráč sa po istom čase dostáva do kategórie B-čkového až C-čkového. Je síce vysoko produktívny, avšak spôsoby, akými dosahuje ukazovatele, sú na hranici morálky a pozitívneho obrazu firmy u zákazníkov, či zamestnancov, a preto pre firmu z dlhodobého hľadiska neprijateľné. A naopak, vo firme, kde sú hodnoty jasne definované, firemná kultúra motivujúca aj zamestnanec, ktorého prijímali preto, že trh práce im zdanlivo nedokázal poskytnúť lepšieho a rátali s tým, že bude C-čkový, exceluje a stáva sa kvalitným nie len B-čkovým, ale dokonca Á-čkovým hráčom.

Nový zamestnanec dokáže za veľmi krátky čas posúdiť, či bude chcieť ostať a pomôcť budovať úspešnú firmu, alebo odísť a pomôcť budovať úspech inej

Stretla som známeho, ktorý nastúpil do novej firmy. Keď u svojich kolegov zisťoval, ako to vo firme beží a ľudia mu odpovedali, že veď časom zistíš sám bolo mu jasné, že táto firma asi nebude jeho dlhodobou stanicou. A tak sa aj stalo. Už po pár mesiacoch hľadal iné miesto, lebo firemná kultúra mala jasné slabiny a zmeniť to musí chcieť predovšetkým jej majiteľ, lebo zamestnanci sa časom menia na obraz svojho nadriadeného alebo odchádzajú. On radšej odišiel skôr, než by sa zmenil na obraz niekoho, kým stať sa si určite neželal.

Koľko percent zamestnancov by ste zaradili k Á-čkovým, koľko k B-čkovým a koľko k C-čkovým? 

Máte správnych ľudí na správnych pozíciách a prijali by ste ich znova? Podeľte sa v komentároch.

Ak viete, že potrebuje realizovať viacero zmien, ale neustále ich odkladáte, neostávajte v tom sami. Kontaktujte nás, radi vám pomôžeme zadefinovať firemné hodnoty s vašimi ľuďmi tak, aby sa s nimi stotožnili a vybudovať proinovačne orientovanú firemnú kultúru, vďaka ktorej bude rásť zisk aj cash vašej firmy a ľudia budú chodiť do práce s radosťou. Nie raz, ale už TERAZ.

NALAĎTE svoju firmu na RAST.

Pomôžeme vám zaviesť nástroje pre skvelé fungovanie firmy, ktoré používajú tie najúspešnejšie firmy.

Spravte prvý krok TERAZ.

Ísť späť

Pridať komentár
Prosím pripočítajte k 4 číslo 7.
© 2024 Všetky práva vyhradené pre Happy Growth s.r.o.
Pokračujte výberom nastavení ochrany osobných údajov. Pre viac informácií si prečítajte naše zásady ochrany osobných údajov a zásady používania súborov cookies.