1.
Zmysel, vízia, stratégia, ciele
- • Rast firmy, jeho fázy a bariéry
- • Zmysel firmy a jej vízia - pohon rastu firmy
- • 7 vrstiev zrozumiteľnej stratégie
- • Jednostranový strategický plán
Ak si vyberiete toho správneho facilitátora so skúsenosťami a znalosťami, tak takýto človek má na výber z množstva odskúšaných nástrojov, pričom z nich vyberie ten/tie, ktoré sú pre vašu firmu najvhodnejšie. Nekonečné porady a stretnutia, ktoré končievajú bez výsledku, či stále s rovnakým výsledkom, nahrádza aktívnymi workshopmi, ktoré vďaka medzinárodne osvedčeným technikám prinášajú výsledky takmer okamžite.
Externý facilitátor o niktorom z vašich ľudí nič nevie a tak nemyslí negatívne ani s predsudkami. Vťahuje ľudí do diania takým spôsobom, že všetci pracujú spoločne (t.j. nachádzajú sa na jednom mieste), ale pritom každý pracuje sám a teda prináša svoje pohľady, nápady, skúsenosti. Rozhodnutia sú robené rôznymi hlasovacími technikami, aby nikto nemohol byť demotivovaný tým, že ten jeho nápad sa nerealizuje.
Ľudia majú tendenciu dôverovať externému facilitátorovi oveľa viac ako kolegom. Kolegov už majú zmapovaných a vedia predpokladať ich reakcie, čo pôsobí negatívne a stagnujúco. Externý facilitátor sa na produkty vašej firmy pozerá z nadhľadu a zväčša z pohľadu zákazníka, preto kladie veľa otázok, často krát aj nepríjemných, na ktoré je náročné nájsť odpoveď, ale bez ich zodpovedania nedôjde k posunu vo firme, produkte.
Externého facilitátora zväčša nepotrebujú firmy, ktoré sú založené na samoriadiacich tímoch, majú vybudovanú otvorenú a transparentnú firemnú kultúru, využívajú agilné metódy a pravidelne prinášajú na trh inovatívne výrobky, o ktoré je značný záujem. Je takou tá vaša firma/organizácia? Ak áno, blahoželáme. Ak nie, naši facilitátori, konzultanti a tréneri vám pomôžu identifikovať bariéry rozvoja, rastu firmy, slabej produkcie inovácií a zrealizovať zmeny.
Chcem si dohodnúť workshop s facilitátorom