Up-grade potrebuje nielen technika, ale predovšetkým ľudia

Investujte do najcennejšieho majetku vašej firmy – do vzdelávania SEBA a svojich ľudí. Ak sa nebude vedomostne, znalostne, rozhľadom posúvať majiteľ, neposunie ani svoju firmu a svojich ľudí k rastu.

Každá firma rastie len do takej miery, do akej rastie jej majiteľ. 

Minule som viedla rozhovor so zamestnancom jednej firmy, ktorý dostal po 17-18 rokoch práce v danej firme výpoveď. Nebolo to v čase pandémie, ale ešte pred ňou. Riaditeľ usúdil, že zamestnanec má slabý výkon. Tento prípad ma zaujal. Chcela som vedieť, prečo prepúšťajú človeka po tak dlhej dobe. Zamýšľala som sa ďalej. Keď mal slabý výkon, tak snáď o tom vedeli už roky pred tým a mali ho predsa vyhodiť už dávno. Ak však bol človek v nejakej zlej súkromnej situácii, a preto podával aktuálne slabý výkon, tak by bolo fér mu po toľkých odpracovaných rokoch pomôcť a nie ho vyhodiť.

Pýtala som sa vo firme rôznych ľudí – kolegov, manažérov, aj zamestnanca - ďalej a zistila som, že šlo o človeka, ktorý bol v prvých rokoch vo firme jeden z najvýkonnejších. Prišiel do firmy ako hotový človek so skúsenosťami a vedomosťami, aké boli na jeho pozíciu v daný moment potrebné. Firma s ním nemala žiadne starosti, výkon bol nadpriemerný, všetko šlo dobre. Opomenuli však, že za tých 17-18 rokov tento zamestnanec nebol poslaný na žiadne školenia, zúčastňoval sa maximálne porád. Nároky na jeho pozíciu sa časom menili, očakávalo sa, že bude svoje služby propagovať v on-line priestore, získavať zákazníkov, realizovať zákazky, .... . V realizácii zákaziek bol skvelý, v propagácii v on-line priestore bez akýchkoľvek zručností a skúsenosti, získavať zákazníkov sa mu až tak teda nedarilo, navyše auto mu firma neposkytla a používanie verejnej dopravy na stretnutia so zákazníkmi – firemnej klientely - sa veľmi nehodí.

Rokmi sa z angažovaného zamestnanca stal pasívny zamestnanec, ktorý formálne robil, čo bolo v jeho náplni, avšak už len mechanicky nie zanietene. Akosi si vedenie nevšimlo, že zamestnanec potrebuje priebežný upgrade, príležitosti pre vzdelávanie, rast a stretávanie sa s ľuďmi z odboru. Keď ne-upgrade-neme techniku, po čase prestane fungovať a skôr, či neskôr ju budeme musieť upgrade-núť, či vymeniť. Ak zamestnancovi nevytvoríme príležitosti pre rast, začne skôr, či neskôr podávať slabý výkon a časom ho budeme musieť vymeniť. To nás však bude stáť veľa zdrojov na nájdenie nového človeka, jeho zaškolenie, čas kým získa skúsenosti, ďalej znížime si tak renomé v očiach ostatných kolegov, ktorí budú očakávať moment, kedy vyhodia aj ich, čo má negatívny dopad na firemnú kultúru.

Druhou cestou je tá, že sa o ľudí vo firme postaráme, doprajeme im pravidelný upgrade t.j. necháme ich vybrať si príležitosti na vzdelávanie a vytvoríme im k tomu podmienky a roky budú títo ľudia podávať skvelý výkon, zaúčať nových ľudí a rozvíjať firmu.

Aký upgrade poskytujete svojim ľuďom vo firme? Dostáva sa ho každému jednému zamestnancovi? Ako často? A predovšetkým, aký upgrade ste dopriali sebe teraz v čase pandémie? Vzdelaný a rozhľadený manažérskymi znalosťami vyzbrojený majiteľ firmy vytvára podmienky pre rozvoj zamestnancov automaticky. Veď práve ten bol tým negatívnym faktorom za vyššie popísaným príbehom. Kedy ste si naposledy dopriali kvalitný manažérsky upgrade?

Z neštudovaného manažéra manažér a možno aj líder

NALAĎTE svoju firmu na RAST.

Kvalitní ľudia s kvalitnými manažérskymi vedomosťami a zručnosťami uplatniteľnými v praxi sú zárukou úspechu vašej firmy.

Prestaňte iným podnikateľom závidieť, ako sa im darí rásť a spravte prvý krok TERAZ.

Ísť späť

Pridať komentár
Prosím spočítajte 8 a 1.
© 2024 Všetky práva vyhradené pre Happy Growth s.r.o.
Pokračujte výberom nastavení ochrany osobných údajov. Pre viac informácií si prečítajte naše zásady ochrany osobných údajov a zásady používania súborov cookies.